-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32366 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

حس مي كنم آنطور كه شا يسته است خدا را نشناخته ام و به همين خاطر صبرم كم است و به شدت از آخرت وحشت دارم لطفاً مرا راهنمايي كنيد؟
سه مطلب در نوشته شما وجود دارد كه درمورد هر كدام بايد جداگانه مطالبي به عرض برسانم :
1-اين كه نوشته اي خدا را به طور شايسته نشناخته ام :البته از آنجايي كه خداوند موجود نا محدود واز هر جهت (ازنظرگسترده وجودي وكمالات و…) مي باشد اگر چه شناخت كامل و احاطه بر ذات خداوند براي انسان محال مي باشد (ولا يحيطون به علما )ولي ما بايد هر روز و تا هر جا كه برايمان مقدور است بينش و معرفت خود را نسبت به خداوند افزايش دهيم براي انكه نوشتار ما هم جنبه معرفت بخشي داشته باشد اقسام توحيد را كه يك موحد بايد به آنها اعتقاد داشته باشد و عمل كند در پايان نامه ذكر خواهم كرد .
2-اينكه نوشته اي بدليل نشناختن خداوند صبرم كم شده است : درست است كه هر چه شناخت انسان نسبت به خداوند كم باشد يا خدا را بشناسد ولي حالت حضور قلب و تذكر (مد نظر داشتن خدا )در او كم باشد توكلش كم شده وبا افزايش شناخت ،ايمان و تذكر ،صبروتحمل انسان زياد مي شود..
3-و اينكه نوشته اي از آخرت به شدت مي ترسي: راستي چرا بايد از آخرت بترسيم ،آخرت اتفاقاً جاي بسيار خوبي است در مرحله اول و مهمتر مكان ملاقات حضرت حق و اولياء خداست در آن قصرها و كاخها و انواع خوردنيها وتفريحها و لذتها و… وجود دارد پس قاعدتاً بايد مشتاق چنين مكان خوبي باشيم اما مسئله اينجاست كه بهشت محل نيكوكاران است (ان الذين امنو وعملو الصالحات لهم جنات النعيم ) كسانيكه ايمان آورده اند و عمل صاح انجام داده اند باغهاي پر نعمت بهشت از آن آنهاست (لقمان آيه 8 ونيز حج آيه 56 ) (وازلفت الجنه للمتقين ) و آن رابراي متقيان آراسته اند (شعرا آيه 90 و نيز طور آيه17 )
اگر ما از آخرت واهمه داريم به اين دليل است كه ميدانيم شرايط ورود به بهشت و رضايت الهي را تحصيل نكرده ايم بنابراين راه چاره آنست كه اين شرايط را تحصيل كنيم مهمترين اين شرايط عبارتند از : ايمان به خدا –عمل صالح (انجام دقيق واجبات و ترك محرمات ) –افزايش علم و معرفت نسبت به اعتقادات ديني –تخلق به اخلاق فاضله و حسنه الهي .
در پايان مجموعه اعتقادات و رفتارهاي يك مؤمن را از يكي از كتابهاي كلامي (آموزش كلام اسلامي محمد سعيدي مهر)ذكر ميكنم و تأكيد ميكنم كه علم بدون عمل فايده اي ندارد و چندان ايمان آفرين نيست .
ذاتي : موحد بايد اعتفاد داشته باشد كه خداوند در ذات خود واحد است.
صفاتي : موحد بايد اعتفاد داشته باشد كه خداوندبا صفات ذاتي اش عين هم هستند توحيد در خالقيت :موحد بايد خداراتنهاخالق عالم بداند
افعالي: موحد بايد اعتفاد داشته باشد كه خداوند هر چه در عالم رخ ميدهد فعل خدا توحيد در ربوبيت: موحد بايد خداراتنهامدبر عالم بداند
توحيد در تشرع وحاكميت: موحد بايد خداراتنهاقانون گذار عالم بداند


توحيد در عبادت:موحد بايد در عمل تنها خدا را بپرستد
توحيد در اطاعت: موحد بايد در عمل تنها از خدا اطاعت كند
توحيد در استعانت: موحد بايد در عمل تنها از خدا ياري طلب كند
توحيد در توكل : موحد بايد در عمل تنها به خدا توكل كند
توحيد در محبت : موحد بايد در عمل تنها به خدا عشق بورزد
هر كدام از اقسام توحيد نظري و عملي داراي دليلهاي عقلي و برنامه هاي محكم هستند كه مي توان به كتاب آموزش كلام اسلامي نوشته محمد سعيدي مهر جلد اول مراجه كنيد.
كتاب اخلاق اسلامي شهيد دستغيب و كتاب جهاد با نفس آيت الله مظاهري هم براي مطالعه توصيه ميشود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.